Existence of Ahlulbayt(as) before Adam(as)



Here are some of the Mutawatir Hadeeth which says that the Spirits(Ruh)/Lights(Noor) of Ahlulbayt(as) and his Shia were created two thousand year ago before creation of Adam(as) from Clay.


So Many hadeeth which Clearly shows the creation of Ahlulbayt(as) before Adam are Weak and some of them are Mahjool.Since they are Widely narrated and are accepted by our Scholars hence they are "Reliable" through "Matn"(Content of Hadeeth) not by chains.


Let us Quote some of "Saheeh"(Authentic) and "Hasan"(Good) which gives the Indirect Idea of Creation Ahlulbayt(as) Before Adam(as) from Lights(Noor)


Hadeeth #1


2 - محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن الحجال، عن حماد، عن أبي عبدالله عليه السلام وذكر رسول الله صلى الله عليه وآله فقال: قال أمير المؤمنين عليه السلام: ما برأ الله نسمة خيرا من محمد صلى الله عليه وآله.


From Ahmad ibn Muhammad from al-Hajjal from Hammad from abu 'Abdallah (a.s.) who has said the following. When mentioning the the Messenger of Allah he said, "Amir al-Mu'minin Ali (a.s.) has said, "Allah has not created any creature better than Muhammad (s.a.)."


Source:Al-Kafi by Kulayni,Vol 1,Pg 440, H 2
Grading:Majlisi:Saheeh (Mirat ul Oqool 5/186)
________________________________


Hadeeth #2


9 - محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن ابن محبوب، عن ابن رئاب، عن بكير بن أعين قال: كان أبوجعفر عليه السلام يقول: إن الله أخذ ميثاق شيعتنا بالولاية لنا وهم ذر، يوم أخذ الميثاق على الذر، بالاقرار له بالربوبية ولمحمد صلى الله عليه وآله بالنبوة وعرض الله عزوجل على محمد صلى الله عليه وآله امته في الطين وهم أظلة وخلقهم من الطينة التي خلق منها آدم وخلق الله أرواح شيعتنا قبل أبدانهم بألفي عام وعرضهم عليه وعرفهم رسول الله صلى الله عليه وآله وعرفهم عليا ونحن نعرفهم في لحن القول.


Muhammad ibn Yahya has narrated from Ahmad ibn Muhammad from ibn Mahbub from ibn al-Ri’ab from Bukayr ibn ‘A‘yan who has said the following. "Abu Ja‘far (a.s.) would say, "Allah made our Shi‘a to make a covenant to acknowledge our Wilaya (Leadership with Divine Authority) when they were small particles. It was the day when He made all particles to make a covenant to acknowledge Him as the Lord and Muhammad (s.a) as the Prophet. Allah, the Most Majestic, the Most gracious, presented to Muhammad his ’Umma (followers) in clay and they were shadows. He created them from the clay out of which Adam was created. Allah created the spirits of our Shi‘a two thousand years before their bodies were created. He  presented them to the Holy Prophet (s.a) and the Messenger of Allah recognized them. Ali (a.s.) recognized and we recognize them by their accent."


Source:Al-Kafi by Kulayni,Vol 1,Pg 437, H 9
Grading:Majlisi:Hasan (Mirat ul Oqool 5/166)
________________________________


Hadeeth #3


5770 / 14 - القطب الراوندي في قصص الانبياء: باسناده إلى الصدوق، عن ابيه، عن سعد بن عبد الله، عن احمد بن محمد، عن الحسن بن علي الخراز، عن عبد الله بن سنان، عن ابي عبد الله عليه السلام، قال: (قال آدم عليه السلام: يا رب بحق محمد وعلي وفاطمة والحسن والحسين، إلا تبت علي، فأوحى الله إليه: يا آدم، وما علمك بمحمد ؟ فقال: حين خلقتني، رفعت رأسي، فرأيت في العرش مكتوبا، محمد رسول الله، علي امير المؤمنين) ورواه السيد علي بن طاووس في كتاب كشف اليقين (1): من كتاب علي بن محمد القزويني، عن التلعكبري، عن محمد بن سهل، عن الحميري، رفعة قال:... وذكر مثله 


From `Abd Allāh bin Sinān from Abī `Abd Allāh (عليه السلام) said:  “Ādam (عليه السلام)said: ‘O Lord, by the right of Muhammad, `Alī, Fātimah, al-Hasan, and al-Ḥussayn, forgive me.’ So Allāh revealed to him (عليه السلام): ‘O Ādam, and what do you know about Muhammad?’ So he (عليه السلام) said: ‘When I was created, I raise my head and I saw on the`arsh (throne) written – Muhammad, the Messenger of Allāh, `Alī Amīr al-Mu’minīn’”


Source:Mustadrak al-Wasāʼil,Vol 5,Pg 237,H 14/5770
Grading: Saheeh
________________________________


Hadeeth #4


10 - أبي - رحمه الله - قال: حدثنا سعد بن عبدالله، قال: حدثنا أحمد بن محمد بن عيسى، عن الحسين بن سعيد، عن فضالة بن أيوب، عن أبان بن عثمان، عن محمد بن مسلم، قال: سمعت أبا عبدالله عليه السلام يقول: إن لله عزوجل خلقا خلقهم من نوره، ورحمة من رحمته لرحمته، فهم عين الله الناظرة، واذنه السامعة، ولسانه الناطق في خلقه باذنه، وامناؤه على ماأنزل من عذر أونذر أوحجة، فبهم يمحو الله السيئات، وبهم يدفع الضيم، وبهم ينزل الرحمة، وبهم يحيي ميتا ويميت حيا، وبهم يبتلي خلقه، وبهم يقضي في خلقه قضية.
قلت: جعلت فداك من هؤلاء؟ قال: الاوصياء.


10 - My father - Allah have mercy on Him - said: Sa`d b. `Abdullah narrated to us, he said: Ahmad b. Muhammad b. `Isa narrated to us, from Hasan b. Sa`eed, from Fudalah b. Ayyub, from Abban b. `Uthman, from Muhammad b. Muslim, who said: I heard Aba `Abdillah (al-Sadiq) [a] say: Indeed Allah, Mighty and Exalted, created certain creatures from His light, and a mercy from His mercy for the sake of His Mercy. For these are the eye of Allah that sees, and His ear that hears, and His tongue that speaks to His creation by His permission, and the safeguards over what has descended from (His) justifications and wanrnings and proofs. And through them He wards off grievances, and through them He sends down mercy, and through them He enlivens the dead, and causes to die the living. And through them He afflicts His creation (with tribulations), and through them He judges cases among His creation.
I asked: May I be your ransom - Who are these?
He [a] replied: Al-Awsiyaa (the vice-regents).


Source:Tawheed by Sheikh Sadooq,Pg 167,H 24
Grading: Saheeh
________________________________


Hadeeth #5


6 - علي بن محمد، عن سهل بن زياد، عن موسى بن القاسم بن معاوية، ومحمد بن يحيى، عن العمركي بن علي جميعا، عن علي بن جعفر، عن أبي الحسن موسى عليه السلام قال: قال أبوعبدالله عليه السلام: إن الله عزوجل خلقنا فأحسن خلقنا، وصورنا فأحسن صورنا(3)، وجعلنا خزانه في سمائه وأرضه، ولنا نطقت الشجرة وبعبادتنا عبد الله عزوجل(4)، ولولانا ما عبدالله.


Ali ibn Muhammad has narrated from Sahl ibn Ziyad from Musa ibn al-Qasim ibn Mu‘awiya and Muhammad ibn Yahya from al-‘Amrakiy ibn Ali altogether from Ali ibn Ja'far from abu al-Hassan Musa (a.s.) who has said the following. "Imam abu ‘Abdallah (a.s.) has said, ‘Allah, the Most Holy, the Most High, created us and He made our creation the best. He formed us and made our the best. He made us the treasurers of in His heavens and His earth. For us the tree spoke and with our worship Allah, the Most Holy, the Most High, is worshiped. Had we not been in existence Allah would have been worshipped."


Source:Al-Kafi by Kulayni,Vol 1,Pg 193, H 6
Grading:Majlisi:Saheeh (Mirat ul Oqool 2/349)
________________________________


Now I will Quote some of the Mutawatir Hadeeth,They are either Majhool or Weak by Chain,But they are Reliable through Matn.


Hadeeth #1


 حدثنا محمد بن الحسن بن أحمد بن الوليد رضي الله عنه قال: حدثنا محمد بن خـالد الهـاشمي قال: حدثنـا الحسن بن حماد البصري، عن أبيه، عن أبي الجارود عن محمد بن عبد الله، عن أبيه، عن آبائه قال: قال رسول الله صلى الله عليه وآله:كنت أنا وعلي نورا بين يدي الله جل جلاله قبل أن يخلق آدم بأربعة آلاف عام،فلما خلق الله آدم سلك ذلك النور في صلبه فلم يزل الله عز وجل ينقله من صلب إلى صلب حتى أقرة في صلب عبدالمطلب، ثم أخرجه من صلب عبدالمطلب فقسمه قسمين فصير، قسم في صلب عبد الله، وقسم في صلب أبي طالب فعلي مني وأنا من علي، لحمه من لحمي ودمه من دمي، فمن أحبني فبحبي أحبه، ومن أبغضه فببغضي أبغضه.


28-6 Muhammad ibn al-Hassan ibn Ahmad ibn al-Walid - may God be pleased with him - narrated that Muhammad ibn Khalid al-Hashemi quoted Al-Hassan ibn Himad al-Basry, on the authority of his father, on the authority of Abil Jarud, on the authority of Muhammad ibn Abdullah, on the authority of his father, on the authority of his forefathers that God’s Prophet (MGB) said, “Both Ali and I were a single light near God four thousand years before he created Adam. When God created Adam, God placed this light in his loins and transferred it through him from one generation to the next generation until it reached the loins of Abdul Mutalib (the Prophet’s grandfather). Then God took it out of Abdul Mutalib's loin; divided it into two parts; placed one part in Abdullah's (the father of Muhammad (MGB)) loins; and placed the other part in Abi Talib’s (the father of Ali (MGB)) loins. Thus, Ali (MGB) is from me and I am from Ali (MGB). His flesh is from my flesh and his blood is from my blood. Whoever loves me will also love Ali (MGB). Whoever is Ali’s enemy will be my enemy.”


Source:Al-Khisal by Sheikh Sadooq,Pg 1118,H 28-6 (English Version)
Grading:Majhool
________________________________


Hadeeth #2

51 - كنز: من كتاب مصباح الانوار لشيخ الطائفة بإسناده عن أنس بن مالك قال: صلى بنا رسول الله صلى الله عليه وآله في بعض الايام صلاة الفجر ثم أقبل علينا بوجهه الكريم فقلت له: يا رسول الله إن رأيت أن تفسر لنا قوله تعالى: " فاولئك مع الذين أنعم الله عليهم من النبيين والصديقين والشهداء والصالحين وحسن اولئك رفيقا (1) " فقال صلى الله عليه وآله: أما النبيون فأنا وأما الصديقون فأخي علي، وأما الشهداء فعمي حمزة، وأما الصالحون فابنتي فاطمة وأولادها الحسن والحسين قال: وكان العباس حاضرا فوثب وجلس بين يدي رسول الله صلى الله عليه وآله وقال: ألسنا أنا وأنت وعلي وفاطمة والحسن والحسين من نبعة (2) واحدة ؟ قال: وما ذاك يا عم ؟ قال: لانك تعرف بعلي وفاطمة والحسن والحسين دوننا، قال: فتبسم النبي وقال: أما قولك يا عم: ألسنا من نبعة واحدة فصدقت، ولكن يا عم إن الله خلقني وخلق عليا وفاطمة والحسن والحسين قبل أن يخلق آدم عليه السلام حين لا سماء مبنية ولا أرض مدحية ولا ظلمة ولا نور ولا شمس ولا قمر ولا جنة ولا نار. فقال العباس وكيف كان بدؤ خلقكم يا رسول الله ؟ فقال: يا عم لما أراد الله أن يخلقنا تكلم بكلمة خلق منها نورا، ثم تكلم بكلمة اخرى فخلق منها روحا، ثم مزج النور بالروح، فخلقني وخلق عليا وفاطمة والحسن والحسين عليهم السلام، فكنا نسبحه حين لا تسبيح ونقدسه حين لا تقديس فلما أراد الله تعالى أن ينشئ الصنعة فتق نوري فخلق منه العرش، فالعرش من نوري ونوري من نور الله ونوري أفضل من العرش، ثم فتق نور أخي علي فخلق منه الملائكة، فالملائكة من نور أخي علي ونور علي من نور الله وعلي أفضل من الملائكة، ثم فتق نور ابنتي فاطمة فخلق منه السماوات والارض، فالسماوات والارض من نور ابنتي فاطمة ونور ابنتي فاطمة من نور الله تعالى وابنتي فاطمة أفضل من السماوات والارض، ثم فتق نور ولدي الحسن وخلق منه الشمس والقمر فالشمس والقمر من نور ولدي الحسن ونور ولدي الحسن من نور الله والحسن أفضل من الشمس والقمر، ثم فتق نور ولدي الحسين فخلق منه الجنة والحور العين، فالجنة والحور العين من نور ولدي الحسين ونور ولدي الحسين من نور الله فولدي الحسين أفضل من الجنة والحور العين. ثم أمر الله الظلمات أن تمر على سحائب النظر (1)، فأظلمت السماوات على الملائكة، فضجت الملائكة بالتقديس والتسبيح وقالت: إلهنا وسيدنا منذ خلقتنا وعرفتنا هذه الاشباح لم نر بأسا، فبحق هذه الاشباح إلا ما كشف عنا هذه الظلمة، فأخرج الله من نور ابنتي فاطمة قناديل فعلقها في بطنان العرش، فأزهرت السماوات والارض، ثم أشرقت بنورها، فلاجل ذلك سميت الزهراء، فقالت الملائكة: إلهنا وسيدنا لمن هذا النور الزاهر الذي قد أشرقت به السماوات والارض ؟ فأوحى الله إليها: هذا نور اخترعته من نور جلالي لامتي فاطمة ابنة حبيبي وزوجة وليي وأخي نبيي وأبو حججي على عبادي في بلادي، اشهدكم ملائكتي أني قد جعلت ثواب تسبيحكم وتقديسكم لهذه المرأة وشيعتها ومحبيها إلى يوم القيامة، قال: فلما سمع العباس من رسول الله صلى الله عليه وآله ذلك وثب وقبل بين عيني علي وقال: والله يا علي أنت الحجة البالغة لمن آمن بالله واليوم الآخر (2). 


Anas relates that the Holy Prophet (s.a.w.a.) said:?O uncle, when Allah wanted to create us He originated a sentence which created light, then He said another word which created the spirit. He then placed the spirit in the light and created Me, Ali, Fatima, Hasan and Husain. We glorified and purified Allah at the time when there was no mention of it (that is we did not learn them from anyone).When Allah willed to create His Creation He split my light and created the throne from it. So throne is from my light and my light is from Allah and my light is superior to the throne.Then Allah split the light of my brother Ali and created angels from it. Thus angels are from the light of Ali and Ali?s light is from Allah and superior to angels.Allah then split the light of my daughter Fatima and created the skies and earth from it. Thus, the skies and the earth are created from her light and her light is from Allah and superior to the skies and the earth.Allah then split the light of my son Hasan and created sun and moon from it. Therefore the sun and the moon are form the light of Hasan and his light is from Allah and is superior to the sun and the moon.Allah then split the light of my son Husain and created paradise and its fairies (Hoor al-Een) from it. So paradise and its fairies are from the light of Husain and his light is from Allah and superior to the paradise and its fairies.?


Source:Behaar Al-Anwaar Vol 37, Pg 82, H 51
Grading:Weak
________________________________


Hadeeth #3


31 - وباسناده مرفوعا إلى جابر بن يزيد الجعفي قال: قال أبو جعفر محمد بن علي الباقر عليه السلام: يا جابر كان الله ولا شئ غيره ولا معلوم ولا مجهول، فأول ما ابتدأ من خلق خلقه أن خلق محمدا " صلى الله عليه واله وخلقنا أهل البيت معه من نوره وعظمته، فأوقفنا أظلة خضراء بين يديه، حيث لا سماء ولا أرض ولا مكان ولا ليل ولا نهار ولا شمس ولا قمر يفصل نورنا من نور ربنا كشعاع الشمس من الشمس، نسبح الله تعالى ونقدسه ونحمده ونعبده حق عبادته. ثم بدا لله (2) تعالى عزوجل أن يخلق المكان فخلقه ز وكتب على المكان: لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علي امير المؤ منين ووصيه، به أيدته ونصرته، ثم خلق الله العرش فكتب على سرادقات العرش مثل ذلك، ثم خلق الله السماوات فكتب على أطرافها مثل ذلك، ثم خلق الجنة والنار فكتب عليها مثل ذلك، ثم خلق الملائكة وأسكنهم السماء ثم تراءى (1) لهم الله تعالى وأخذ عليهم الميثاق له بالربوبية ولمحمد صلى الله عليه وآله بالنبوة ولعلي عليه السلام بالولاية، فاضطربت فرائص (2) الملائكة، فسخط الله على الملائكة واحتجب عنهم فلاذوا بالعرش سبع سنين يستجيرون الله من سخطه ويقرون بما أخذ عليهم، ويسألونه الرضا فرضي عنهم بعدما أقروا بذلك وأسكنهم بذلك الا قرار السماء واختصهم لنفسه واختارهم لعبادته، ثم أمر الله تعالى أنوارنا أن تسبح فسبحت، فسبحوا (3) بتسبيحنا ولولا تسبيح أنوارنا ما دروا كيف يسبحون الله ولا كيف يقدسونه. ثم إن الله عزوجل خلق الهواء فكتب عليه: لا إله إلا الله، محمد رسول الله علي أمير المؤمنين وصيه، به أيدته ونصرته، ثم خلق الله الجن وأسكنهم الهواء وأخذ الميثاق منهم بالربوبية، ولمحمد صلى الله عليه وآله بالنبوة، ولعلي عليه السلام بالولاية، فأقر منهم بذلك من أقر، وجحد منهم من جحد فأول من جحد إبليس لعنه الله، فختم له بالشقاوة وما صار إليه. ثم أمر الله تعالى عزوجل أنوارنا أن تسبح فسبحت، فسبحوا (4) بتسبيحنا ولولا ذلك ما دروا كيف يسبحون الله، ثم خلق الله الارض فكتب على أطرافها: لا اله إلا الله، محمد رسول الله، علي أمير المؤمنين وصيه، به أيدته ونصرته، فبذلك يا جابر قامت السماوات بغير عمد وثبتت الارض، ثم خلق الله تعالى آدم عليه السلام من أديم الارض فسواه ونفح فيه من روحه، ثم أخرج ذريته من صلبه فأخذ عليهم الميثاق له بالربوبية، ولمحمد صلى الله عليه وآله بالنبوة ولعلي عليه السلام بالولاية، أقر منهم من أقر وحجد من جحد. فكنا أول من أقر بذلك، ثم قال لمحمد صلى الله عليه وآله: وعزتي وجلالي وعلو شأني لولاك ولولا علي وعترتكما الهادون المهديون الراشدون ما خلقت الجنة والنار ولا المكان ولا الارض ولا السماء ولا الملائكة ولا خلقا يعبدني، يا محمد أنت خليلي وحبيبي وصفيي وخيرتي من خلقي أحب الخلق إلي وأول من ابتدات إخراجه من خلقي. ثم من بعدك الصديق علي أمير المؤمنين وصيك، به أيدتك ونصرتك وجعلته العروة الوثقى ونور أوليائي ومنار الهدى، ثم هؤلاء الهداة المهتدون، من أجلكم ابتدأت خلق ما خلقت، وأنتم خيار خلقي فيما بيني وبين خلقي، خلقتكم من نور عظمتي واحتجت (1) بكم عمن سواكم من خلقي، وجعلتكم استقبل (2) بكم واسأل بكم، فكل شئ هالك إلا وجهي، وأنتم وجهي (3)، لا تبيدون ولا تهلكون، ولا يبيد ولا يهلك من تولاكم، ومن استقبلني (4) بغيركم فقد ضل وهوى، وأنتم خيار خلقي وحملة سري وخزان علمي وسادة أهل السماوات وأهل الارض، ثم إن الله تعالى هبط (5) إلى الارض في ظلل من الغمام والملائكة، وأهبط أنوارنا أهل البيت معه، و أوقفنا نورا صفوفا بين يديه (6) نسبحة في أرضه كما سبحناه في سماواته، ونقدسه في أرضه كما قدسناه في سمائه، ونعبده في أرضه كما عبدناه في سمائه، فلما أراد الله إخراج ذرية آدم عليه السلام لاخذ الميثاق سلك ذلك النور (1) فيه، ثم أخرج ذريته من صلبه يلبون فسبحناه فسبحوا بتسبيحنا، ولولا ذلك لا دروا كيف يسبحون الله عزوجل ثم تراءى لهم بأخذ الميثاق منهم له بالربوبية، وكنا أول من قال: بلى، عند قوله: ألست بربكم، ثم أخذ الميثاق منهم بالنبوة لمحمد صلى الله عليه وآله، ولعلي عليه السلام بالولاية فأقر من أقر، وجحد من جحد. ثم قال أبو جعفر عليه السلام: فنحن أول خلق الله، وأول خلق عبد الله وسبحه ونحن سبب خلق الخلق وسبب تسبيحهم وعبادتهم من الملائكة والآدميين، فبنا عرف الله وبنا وحد الله وبنا عبد الله، وبنا أكرم الله من أكرم من جميع خلقه، وبنا أثاب من أثاب، وبنا عاقب من عقاب، ثم تلا قوله تعالى: " وإنا لنحن الصافون وإنا لنحن المسبحون (2) " وقوله تعالى: " قل إن كان للرحمن ولد فأنا أول العابدين (3) " فرسول الله صلى الله عليه وآله أول من عبد الله تعالى، وأول من أنكر أن يكون له ولد أو شريك ثم نحن بعد رسول الله. ثم أودعنا بذلك النور صلب آدم عليه الصلاة والسلام، فما زال ذلك النور ينتقل من الاصلاب والارحام من صلب إلى صلب، ولا استقر في صلب إلا تبين عن الذي انتقل منه انتقاله، وشرف الذي استقر فيه حتى صار في صلب عبد المطلب فوقع بأم عبد الله فاطمة فافترق النور جزئين: جزء في عبد الله، وجزء في أبي طالب، فذلك قوله تعالى: وتقلبك في الساجدين (4) يعنى في أصلاب النبيين وأرحام نسائهم فعلى هذا أجرانا الله تعالى في الاصلاب والارحام وولدنا الاباء والامهات من لدن آدم عليه السلام.


Janabe Jabir Jofi narrates from Imam Muhammad Baqir (a.s.) that Imam (a.s.) said:O Jabir, (in the beginning) Allah and none else existed. There was neither a known thing nor an unknown thing. Allah created Hazrat Muhammad (s.a.w.a.) before anyone else and with him He created us with His great light. We were before Him in shades of green light. Neither sky existed nor earth, neither place nor night, neither sun nor moon. Our light was illuminated by Him in the same manner as the rays of the sun are illuminated by the Sun. We were glorifying and praising Allah and busy worshipping Him all the time. Then Allah initiated the creation by bringing creatures into existence. He created place and wrote on it:There is no god but Allah, Muhammad is the messenger of Allah, Ali is the chief of the believers and his successor, and I helped and supported him through Ali?.Allah then created the throne and wrote the same on it. He then created the skies and wrote the same on it. He then created the heaven and the hell and wrote the same on them. Allah then created the angels and placed them in the skies; Allah then created the air and inscribed the same on it. Allah then created the Jinn and made them inhabit the air. Then Allah created the earth and wrote the same on it. Due to these words the skies stand firm without pillars, and the earth remains secure. Allah then created Adam from the soil of the earth?We therefore are the first creation of Allah and first among the creation to worship and glorify Him. We are the cause of the creation and the source of glorification and worship for angels and men?.


Source:Behaar Al-Anwaar Vol 25, Pg 17, H 31
Grading:Weak
________________________________


Hadeeth #4


53 – حدثنا محمد بن موسى بن المتوكل – رضي الله عنه – قال: حدثنا عبد الله بن جعفر الحميري، عن يعقوب بن يزيد، قال: حدثنا الحسن بن علي بن فضال، عن عبد الرحمن بن الحجاج، عن سدير الصيرفي، عن الصادق جعفر بن محمد، عن أبيه، عن جده عليهم السلام قال: قال رسول الله صلى الله عليه واله: خلق نور فاطمة عليها السلام قبل أن تخلق الارض والسماء. فقال بعض الناس: يا نبي الله فليست هي إنسية ؟ فقال صلى الله عليه وآله: فاطمة حوراء إنسية قال: يا نبي الله وكيف هي حوراء إنسية ؟ قال: خلقها الله عزوجل من نوره قبل أن يخلق آدم إذ كانت الارواح فلما خلق الله عزوجل آدم عرضت على آدم. قيل: يا نبي الله وأين كانت فاطمة ؟ قال: كانت في حقة تحت ساق العرش، قالوا: يا نبي الله فما كان طعامها ؟ قال: التسبيح، والتهليل، والتحميد. فلما خلق الله عزوجل آدم و أخرجني من صلبه أحب الله عزوجل أن يخرجها من صلبي جعلها تفاحة في الجنة و أتاني بها جبرئيل عليه السلام فقال لي: السلام عليك ورحمة الله وبركاته يا محمد، قلت: وعليك السلام ورحمة الله حبيبي جبرئيل. فقال: يا محمد إن ربك يقرئك السلام. قلت: منه السلام وإليه يعود السلام. قال: يا محمد إن هذه تفاحة أهداها الله عزوجل إليك من الجنة فأخذتها وضممتها إلى صدري. قال: يا محمد يقول الله جل جلاله: كلها. ففلقتها فرأيت نورا ساطعا ففزعت منه فقال: يا محمد مالك لا تأكل ؟ كلها ولا تخف، فإن ذلك النور المنصورة في السماء وهي في الارض فاطمة، قلت: حبيبي جبرئيل، ولم سميت في السماء ” المنصورة ” وفي الارض ” فاطمة ” ؟ قال: سميت في الارض ” فاطمة ” لانها فطمت شيعتها من النار وفطم أعداءها عن حبها، وهي في السماء ” المنصورة ” وذلك قول الله عزوجل: ” يومئذ يفرح المؤمنون * بنصر الله ينصر من يشاء ” يعني نصر فاطمة لمحبيها


Sudayr AlSarfi from ASadiq, Ja’far ibn Muhammad, from his father, from his grandfather [as]: The Messenger of God [sawa] said: The light (nur) of Fatima [as] was created before the creation of the earth and the heaven. Some of the people said: ”Prophet of God, does that mean she’s not a human?” He [sawa] said: ”She is human Hawra’ ” They said: ”O Messenger of God how is it possible that she is a human Hawra’?” He said: ”Allah created her from His light before he created Adam when there were only spirits, so when he created Adam she was revealed to Adam” They said: ”O Prophet of God and where was Fatima?”. He said: ”She was in a place below the Throne”. They said: ”O Prophet of God what was her food?”. He said: ”Glorifying, hailing and praising (Allah). So when Allah swt created Adam and brought me from his offspring, Allah wanted to make her from my offspring so he made her an apple in heaven and Jibraeel [as] presented her to me saying ”Asalamu alayum warahmatullah wa barakatahu O Muhammad”, I said ”Wa alaykum asalaam warahmatullah my beloved Jibraeel”. He said: ”O Muhammad your Lord sends you his blessings”. I said: ”From him all blessings come and to him do they all return”. He said: ”This apple is a gift to you from Allah from heaven”, so I took it and held it to my chest. He said: ”O Muhammad Allah glorified be He says eat it”. So I split it and saw a shining light and was tacken aback. He said: ”O Muhammad why don’t you eat? Eat it and don’t be afraid, for that light is ”AlMansurah” (the aided) in the Heavens and ”Fatima” on earth”. I said: ”My beloved Jibraeel why is she called AlMansurah in the Heavens and ”Fatima” on earth?”. He said: ”She is called Fatima on earth because she saved (fatamat) her Shia from the fire, and because her enemies have not (fatama) loved her. In the heavens she is ”AlMansura” because of the words of Allah swt ‘On that day will the believers rejoice , with the aid of Allah, He aids whom he wishes’, meaning the aid of Fatima to her lovers.


Source:Maani al-Akhbar by Shiekh Sadooq,Pg 396,H 53
Grading: Weak
________________________________


Hadeeth #5

حدّثنا عبد الله بن محمد بن عبد الوهاب عن أبي الحسن محمد بن أحمد القواريري، عن أبي الحسين محمد بن عمّار، عن إسماعيل بن توبة، عن زياد بن عبد الله البكائي، عن سليمان بن الأعمش، عن أبي سعيد الخدري، قال: كنّا جلوساً مع رسول الله صلّى الله عليه وآله إذ أقبل إليه رجل فقال: يا رسول الله، أخبرني عن قول الله عزّ وجلّ لابليس: (أَسْتَكْبَرْتَ أمْ كُنْتَ مِنَ الْعَالِينَ) فمَن هم يا رسول الله الّذين هم أعلى من الملائكة؟ قال رسول الله صلّى الله عليه وآله: أنا وعليّ وفاطمة والحسن والحسين، كنّا في سرادق العرش نسبّح الله وتسبّح الملائكة بتسبيحنا قبل أن يخلق الله عزّ وجلّ آدم بألفي عام. فلمّا خلق الله عزّ وجلّ آدم، أمر الملائكة أن يسجدوا له، ولم يأمرنا بالسجود فسجدت الملائكة كلّهم إلاّ إبليس فانّه أبى ولم يسجد. فقال الله تبارك وتعالى: (أَسْتَكْبَرْتَ أمْ كُنْتَ مِنَ الْعَالِينَ) عنى من هؤلاء الخمسة المكتوبة أسماؤهم في سرادق العرش. فنحن باب الله الّذي يؤتى منه بنا يهتدي المهتدون فمن أحبّنا أحبّه الله وأسكنه جنّته ومن أبغضنا أبغضه الله وأسكنه نار ولا يحبّنا إلاّ من طاب مولده.


Abdullah bin Mohammed bin Abdul-Wahab narrated to us from Abu al-Hasan Mohammed bin Ahmed al-Qawariri from Abu al-Hussein Mohammed bin Ammar from Ismaeel bin Tawba from Ziyad bin Abdullah al-Bukaai from Sulaiman bin al-Amish that Abu Saeed al-Khidri related: We were sitting with the Prophet (s) when a man came and asked him:"O Allah's Messenger, Allah says: 'Eblis, what prevented you from prostrating before what I have created with My own hands? Was it because of your pride or are you one of those who are exalted?' (38:75) Who are those exalted ones whose ranks are higher than the angels'?" The Prophet (s) answered: Those are Ali, Fatima, al-Hasan, al-Hussein, and I. We were in the pavilion of the Divine Throne praising Allah. The angels were imitating us. That was two thousand years before the creation of Adam. When He created Adam, Allah, Powerful and Exalted is He, ordered the angels to prostrate themselves before him. Allah did not include us in this order. All of the angels therefore prostrated except Eblis who rejected to prostrate. Referring to the five individuals whose names are recorded on the pavilion of the Divine Throne, Allah said to Eblis, 'Was it because of your pride or are you one of those who are exalted?'Thus, we are the doors that take to Allah. We guide the followers of the right path. For him whoever loves us, Allah will love him and house him in His Paradise. For him who hates us, Allah will hate him and house him in Hell. Only do the legitimate sons love us.


Source:Fadail ush Shia by Shiekh Sadooq,Ch 7
Grading:Majhool
________________________________


Hadeeth #6


9 - مع ، ن : ابن عبدوس ، عن ابن قتيبة ، عن حمدان بن سليمان ، عن الهروي قال : قلت للرضا : ياابن رسول الله أخبرني عن الشجرة التي أكل منها آدم وحواء ما كانت ؟ فقد اختلف الناس فيها : فمنهم من يروي أنها الحنطة ، ومنهم من يروي أنها العنب ، ومنهم من يروي أنها شجرة الحسد ، فقال : كل ذلك حق . قلت : فما معنى هذه الوجوه على اختلافها ؟ فقال : يا أبا الصلت إن شجر الجنة تحمل أنواعا فكانت شجرة الحنطة وفيها عنب ، وليست كشجر الدنيا ، وإن آدم لما أكرمه الله تعالى ذكره بإسجاد ملائكته له وبإدخاله الجنة قال في نفسه : هل خلق الله بشرا أفضل مني ؟ فعلم الله عزوجل ما وقع في نفسه ، فناداه : ارفع رأسك يا آدم فانظر إلى ساق عرشي ، فرفع آدم رأسه فنظر إلى ساق العرش فوجد عليه مكتوبا : " لا إله إلا الله ، محمد رسول الله ، علي بن أبي طالب أميرالمؤمنين ، وزوجه فاطمة سيدة نساء العالمين ، والحسن والحسين سيدا شباب أهل الجنة " فقال آدم : يا رب من هؤلاء ؟ فقال عزوجل : من ذريتك وهم خير منك ومن جميع خلقي ، ولولاهم ما خلقتك ولا خلقت الجنة والنار ولا السماء والارض (...)

Abdul Wahid Muhammad ibn Ubdoos al-Neishaboori al-Attar - may God be pleased with him - narrated that Ali ibn Muhammad ibn Qutayba al-Neishaboori quoted on the authority of Hamdan ibn Soleiman al-Neishaboori, on the authority of Abdul Salam ibn Salih al-Harawi that he asked Al-Reza (s), “O son of the Prophet of God! Please tell me about the tree from which Adam and Eve ate. What was it? There are differences among the people about that matter. There are some people who say it was wheat. There are others who say it was a grape vine. Still others say that it was the tree of jealousy.” The Imam (s) said, “All these accounts are correct.” Al-Harawi asked, “Then what is the meaning of these various aspects?” The Imam (s) said,”O Aba Salt! Heavenly trees produce different fruits. That was a wheat tree which also had grapes. It is not like the trees in this world. When God - High is His Remembrance - honored Adam (s) by having the angels prostrate before him and by taking him into Paradise, he (s) told himself, “Has God created any humans nobler than me?” The Honorable the Exalted God knew what Adam (s) thought and called out, “O Adam! Raise your head up. Look at the base of the Throne.” Then Adam (s) raised his head up and looked at the base of the Throne where he found the following written, “There is no god but God. Muhammad is the Messenger of God. Ali ibn Abi Talib (s) is the Commander of the Faithful. His wife (the Blessed Lady) Fatima (s) is the Master of the Women of the Two Worlds. Al-Hassan (s) and Al-Hussein (s) are the two Masters of the Youth in Paradise.” Adam (s) said, “O Lord! Who are they?” The Honorable the Exalted God said, “They are your offspring. They are better than you and better than all My creatures. Were it not for them, I would neither have created you, nor would I have created the heavens, the Earth, Paradise and Hell. Do not ever look upon them with jealousy since I will then send you away from My proximity.” However, Adam (s) became jealous of them and wished to have had their rank. Thus Satan overwhelmed Adam (s) and he ate of the forbidden tree. Then Satan also overwhelmed Eve because she was jealous of (the Blessed Lady) Fatima (s). She also ate of that forbidden tree. The Honorable the Exalted God sent them away from His Paradise and sent them away from His proximity down to the Earth.”


Source:Oyoon Akhbar ar-Reza,Vol 1,Ch 28,Pg 306,H 67
Grading:Majhool
________________________________


Hadeeth #7

٦ - قال: حدثنا أبو بكر محمد بن عمر الجعابي قال: حدثنا أبو عبد الله محمد بن القاسم المحاربي قال: حدثنا إسماعيل بن إسحاق الراشدي قال:حدثنا محمد بن الحارث (٤) قال: حدثنا إبراهيم بن محمد، عن مسلم الأعور، عن حبة العرني، عن أبي الهيثم بن التيهان الأنصاري قال: قال رسول الله صلى الله عليه وآله: إن الله عز وجل خلق الأرواح قبل الأجساد بألفي عام وعلقها بالعرش، وأمرها بالتسليم علي والطاعة لي، وكان أول من سلم علي وأطاعني من الرجال روح علي بن أبي طالب [عليه السلام]. 


He said: Abu Bakr Muhammad b. Umar al-Je'abi reported to me from Abu Abdillah Muhammad b. al-Qasim al-Muharibi, who reports from Ismail b. Ishaq al-Rashidi, who reported from Muhammad b. al-Harith, who reported from Ibrahim b.Muhammad, from Muslim al-A'awar, from Habbah al-Arni, from Abu al-Haytham b. al-Teehan al-Ansari, who reported that: The Prophet, peace be upon him and his progeny, said: "Allah, Most High, created the souls two thousand years earlier then the bodies, attached it to the Throne and ordered them to greet me and obey me. So the first one among men who greeted me and expressed his obedience to me was the soul of Ali b. Abi Talib, peace be upon him."


Source:Amali by Shiekh Mufeed,Ch 13,H 6
Grading:Majhool
________________________________


Hadeeth #8

“..عن الصادق عليه السلام عن آبائه أن أمير المؤمنين علي عليه السلام كان جالساً في الرحبة والناس حوله فقام إليه رجل فقال: يا أمير المؤمنين إنك بالمكان الذي أنزلك الله وأبوك معذب في النار . فقال عليه السلام : مه ، فض الله فاك ، والذي بعث محمداً بالحق نبياً ، لو شفع أبي في كل مذنب على وجه الأرض لشفّعه الله فيهم ، أبي يعذب في النار وابنه قسيم الجنة والنار؟! والذي بعث محمداً بالحق إن نور أبي طالب ليطفئ أنوار الخلائق إلا خمسة أنوار : نور محمد، ونور فاطمة، ونور الحسن، ونور الحسين، ونور ولده من الأئمة ، ألا إن نوره من نورنا خلقه الله من قبل خلق آدم بألفي عام” 


It is narrated that the Commander of the Faithful was once surrounded by many people asking him questions. A man stood up and said “O’ Master of Believers, [how is it that] you are in this [lofty] position that God chose for you, while your father is burning in the inferno?”. The Imam replied: Quiet! By the One who sent Mohammad as a truthful messenger, if Abu Taleb intercedes for every single sinner on the face of the earth, God would accept his intercession! My father is in hell, while his son is the divider of heaven and hell?! By the One who sent Mohammad as a truthful messenger, the light of Abu Taleb outshines the light of all other creatures except for five; the light of Mohammad, Fatima, Hassan, Hussein, and the light of his children; the Imams. Verily, his light is from [the same source as] our light, which God created prior to the creation of Adam by two thousand years.


Source:Behaar Al-Anwaar Vol 35, Pg 69, H 3
Grading:Weak
________________________________


Hadeeth #9


2-  حدثنا محمد بن إبراهيم بن إسحاق رضي الله عنه قال حدثنا محمد بن همام قال حدثنا أحمد بن مابنداذ قال حدثنا أحمد بن هلال عن محمد بن أبي عمير عن المفضل بن عمر عن الصادق جعفر بن محمد عن أبيه عن ابائه عليهم السلام عن امير المؤمنين عليه السلام قال قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم لما أسري بي إلى السماء أوحى إلي ربي جل جلاله فقال يا محمد إني اطلعت على الأرض اطلاعة فاخترتك منها فجعلتك نبيا وشققت لك من اسمي اسما فأنا المحمود وأنت محمد ثم اطلعت الثانية فاخترت منها عليا وجعلته وصيك وخليفتك وزوج ابنتك وأبا ذريتك وشققت له اسما من أسمائي فأنا العلي الأعلى وهو علي وخلقت فاطمة والحسن والحسين من نوركما ثم عرضت ولايتهم على الملائكة فمن قبلها كان عندي من المقربين يا محمد لو أن عبدا عبدني حتى ينقطع ويصير كالشن البالي ثم أتاني جاحدا لولايتهم فما أسكنته جنتي ولا أظللته تحت عرشي يا محمد تحب أن تراهم قلت نعم يا رب فقال عز وجل ارفع رأسك فرفعت رأسي وإذا أنا بأنوار علي وفاطمة والحسن والحسين وعلي بن الحسين ومحمد بن علي وجعفر بن محمد وموسى بن جعفر وعلي بن موسى ومحمد بن علي وعلي بن محمد والحسن بن علي وم‏ح‏م‏د بن الحسن القائم في وسطهم كأنه كوكب دري قلت يا رب ومن هؤلاء قال هؤلاء الأئمة وهذا القائم الذي يحلل حلالي ويحرم حرامي وبه أنتقم من أعدائي وهو راحة لأوليائي وهو الذي يشفي قلوب شيعتك من الظالمين والجاحدين والكافرين فيخرج اللات والعزى طريين فيحرقهما فلفتنة الناس يومئذ بهما أشد من فتنة العجل والسامري.


2 - Narrated to us Muhammad bin Ibrahim bin Ishaq (r.a.): Narrated to us Muhammad bin Hamam: Narrated to us Ahmad bin Mabundaz: Narrated to us Ahmad bin Hilal from Muhammad bin Abi Umair from Mufaddal Ibne Umar from as-Sadiq Ja’far bin Muhammad from his father from his ancestors (a.s.) from Amirul momineen (a.s.) that he said: The Messenger of Allah (s.a.w.s.) said: “When I was taken to the heavens during the ascension (Me’raj) my Lord revealed to me: O Muhammad, I glanced at the earth and selected you from it,and made you the prophet and named you after My name as I am Mahmood and you are Muhammad. Again I glanced at the earth and chose Ali from it and made him your successor and caliph and the husband of your daughter. I named him also after My name. Thus I am the Ali Aala and he is Ali. And I created Fatima, Hasan and Husain from your Noor (light/effulgence). At that time I presented their Wilayat (Mastership) to the angels so that whoever may accept it, will gain proximity to My court. O Muhammad, if a servant of Mine worships so much that he becomes tired and his body becomes as brittle as musk but he is a denier in their Wilayat, and he comes to Me, I will not accommodate him in My Paradise and not shade him under My Arsh. O Muhammad, would you like to see them? I said: ‘Yes, my Lord!’ The Almighty Allah said: ‘Raise your head.’ So Iraised my head and saw the lights of Ali, Fatima, Hasan, Husain, Ali bin al-Husain, Muhammad bin Ali, Ja’far bin Muhammad, Musa bin Ja’far, Ali bin Musa, Muhammad bin Ali, Ali bin Muhammad, Hasan bin Ali and Muhammad bin al-Hasan al-Qaim. And among them one shone like a brilliant star. I asked: ‘O Lord, who is that?’ He replied, ‘They are the Imams, and he is the Qaim, who will make My lawful, lawful and My unlawful, unlawful. And through him I shall take revenge from My enemies. And he is the source of comfort for My friends. He is the one who will bestow your Shias and followers, respite from the infidels.And he will bring out Laat and Uzza fresh and burn them up. Indeed the trial and test of the people by him will be much more difficult than the mischief of the Calf and Samari.’”


Source:Kamaluddin by Shiekh Sadooq,Vol 1,Ch 23,H 2
Grading:Weak
________________________________


Hadeeth #10


4-  حدثنا الحسن بن محمد بن سعيد الهاشمي قال حدثنا فرات بن إبراهيم بن فرات الكوفي قال حدثنا محمد بن علي بن أحمد الهمداني قال حدثني أبو الفضل العباس بن عبد الله البخاري قال حدثنا محمد بن القاسم بن إبراهيم بن عبد الله بن القاسم بن محمد بن أبي بكر قال حدثنا عبد السلام بن صالح الهروي عن علي بن موسى الرضا عليه السلام  عن أبيه موسى بن جعفر عن أبيه جعفر بن محمد عن أبيه محمد بن علي عن أبيه علي بن الحسين عليه السلام عن أبيه الحسين بن علي عن أبيه علي بن ابي طالب عليه السلام قال قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم ما خلق الله خلقا أفضل مني ولا أكرم عليه مني قال علي عليه السلام فقلت يا رسول الله فأنت أفضل أم جبرئيل فقال عليه السلام يا علي إن الله تبارك وتعالى فضل أنبياءه المرسلين على ملائكته المقربين وفضلني على جميع النبيين والمرسلين والفضل بعدي لك يا علي وللأئمة من بعدك فإن الملائكة لخدامنا وخدام محبينا يا علي الذين يحملون العرش ومن حوله يسبحون بحمد ربهم ويستغفرون للذين آمنوا بولايتنا يا علي لو لا نحن ما خلق الله آدم ولا حواء ولا الجنة ولا النار ولا السماء ولا الأرض وكيف لا يكون أفضل من الملائكة وقد سبقناهم إلى التوحيد ومعرفة ربنا عز وجل وتسبيحه وتقديسه وتهليله لأن أول ما خلق الله عز وجل أرواحنا فأنطقنا بتوحيده وتمجيده ثم خلق الملائكة فلما شاهدوا أرواحنا نورا واحدا استعظموا أمورنا فسبحنا لتعلم الملائكة أنا خلق مخلوقون وأنه منزه عن صفاتنا فسبحت الملائكة لتسبيحنا ونزهته عن صفاتنا فلما شاهدوا عظم شأننا هللنا لتعلم الملائكة أن لا إله إلا الله وأنا عبيد ولسنا بآلهة يجب أن نعبد معه أو دونه فقالوا لا إله إلا الله فلما شاهدوا كبر محلنا كبرنا الله لتعلم الملائكة أن الله أكبر من أن ينال وأنه عظيم المحل فلما شاهدوا ما جعل الله لنا من العزة والقوة قلنا لا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم لتعلم الملائكة أن لا حول ولا قوة إلا بالله فقالت الملائكة لا حول ولا قوة إلا بالله فلما شاهدوا ما أنعم الله به علينا وأوجبه لنا من فرض الطاعة قلنا الحمد لله لتعلم الملائكة ما يحق الله تعالى ذكره علينا من الحمد على نعمه فقالت الملائكة الحمد لله فبنا اهتدوا إلى معرفة توحيد الله تعالى وتسبيحه وتهليله وتحميده ثم إن الله تعالى خلق ادم عليه السلام وأودعنا صلبه وأمر الملائكة بالسجود له تعظيما لنا وإكراما وكان سجودهم لله عز وجل عبودية ولآدم إكراما وطاعة لكوننا في صلبه فكيف لا نكون أفضل من الملائكة وقد سجدوا لآدم كلهم أجمعون وأنه لما عرج بي إلى السماء أذن جبرئيل مثنى مثنى وأقام مثنى مثنى ثم قال تقدم يا محمد فقلت يا جبرئيل أتقدم عليك فقال نعم لأن الله تبارك وتعالى اسمه فضل أنبياءه على ملائكته أجمعين وفضلك خاصة فتقدمت وصليت بهم ولا فخر فلما انتهينا إلى حجب النور قال لي جبرئيل عليه السلام تقدم يا محمد وتخلف عني فقلت يا جبرئيل في مثل هذا الموضع تفارقني فقال يا محمد إن هذا انتهاء حدي الذي وضعه الله عز وجل لي في هذا المكان فإن تجاوزته احترقت أجنحتي لتعدي حدود ربي جل جلاله فزخ بي زخة في النور حتى انتهيت إلى حيث ما شاء الله عز وجل من ملكوته فنوديت يا محمد فقلت لبيك ربي وسعديك تباركت وتعاليت فنوديت يا محمد أنت عبدي وأنا ربك فإياي فاعبد وعلي فتوكل فإنك نوري في عبادي ورسولي إلى خلقي وحجتي في بريتي لمن تبعك خلقت جنتي ولمن خالفك خلقت ناري ولأوصيائك أوجبت كرامتي ولشيعتك أوجبت ثوابي فقلت يا رب ومن أوصيائي فنوديت يا محمد أن أوصياءك المكتوبون على ساق العرش فنظرت وأنا بين يدي ربي إلى ساق العرش فرأيت اثني عشر نورا في كل نور سطر أخضر مكتوب عليه اسم كل وصي من أوصيائي أولهم علي بن أبي طالب وآخرهم مهدي أمتي فقلت يا رب أ هؤلاء أوصيائي من بعدي فنوديت يا محمد هؤلاء أوليائي وأحبائي وأصفيائي وحججي بعدك على بريتي وهم أوصياؤك وخلفاؤك وخير خلقي بعدك وعزتي وجلالي لأظهرن بهم ديني ولأعلين بهم كلمتي ولأطهرن الأرض بآخرهم من أعدائي ولأملكنه مشارق الأرض ومغاربها ولأسخرن له الرياح ولأذللن له الرقاب الصعاب ولأرقينه في الأسباب ولأنصرنه بجندي ولأمدنه بملائكتي حتى يعلن دعوتي ويجمع الخلق على توحيدي ثم لأديمن ملكه ولأداولن الأيام بين أوليائي إلى يوم القيامة والحمد لله رب العالمين والصلاة على نبينا محمد وآله الطيبين الطاهرين وسلم تسليما.


4 - Narrated to us Hasan bin Muhammad bin Saeed Hashimi: Narrated to us Furat bin Ibrahim bin Furat Kufi: Narrated to us Muhammad bin Ali bin Ahmad Hamdani: Narrated to me Abul Fadl Abbas bin Abdullah Bukhari: Narrated to us Muhammad bin Qasim bin Ibrahim bin Abdullah bin Qasim bin Muhammad bin Abi Bakr: Narrated to us Abdus Salam bin Salih Harawi from Ali bin Musa ar-Reza (a.s.) from his father Musa bin Ja’far from his father Ja’far bin Muhammad from his father Muhammad bin Ali from his father Ali bin Husain from his father Husain bin Ali from his father Ali Ibne Abi Talib (a.s.) that: The Messenger of Allah (s.a.w.s.) said: “The Almighty Allah has not created any creature better than me and there is no one more respectable near Him than me.” Ali (a.s.) says that he asked, “O Allah’s Messenger, are you better or Jibraeel?” He (the Prophet) replied, “O Ali, the Almighty Allah has given superiority to the Messenger Prophets over His proximate angels and He gave me superiority over all the Messengers and Prophets. And O Ali, after me you and after you the Imams are having superiority over them because the angels of God are our servants and servants of our friends. O Ali, the bearers of the Arsh and the angels around it praise and glorify their Lord and they pray for the forgiveness of those who believe in your Wilayat (mastership). O Ali, if we hadn’t been there, the Almighty Allah would neither have created His Eminence, Adam (a.s.) nor Her Eminence, Hawwa (a.s.) neither Paradise nor Hell, neither the earth and the sky. And why shouldn’t we be superior to the angels? We have preceded them in praising and glorifying our Lord. It is so because the first creations of Allah were souls and He made us speaking with His unity and magnification. Then He created the angels. When they saw us with an effulgence (Noor), they considered our affair to be of a great importance. I said: ‘Glory be to Allah’, so that the angels may understand that we are creatures and servants of God. And that the Almighty Allah is more exalted and purified of our qualities. So by our glorification the angels learnt how to glorify Allah and they understood that God is purified and clean of qualities (of the creatures). And when they noticed our greatness and majesty, we said: ‘There is no god except Allah’, so that the angels may understand that there is no one worthy of deification except Allah and that we are the servants of God, we are not partners in His divinity. Thus they (also) reiterated: ‘There is no god except Allah.’ When the angels realized our greatness we said: ‘Allah is the Greatest’, so that they may understand that God is much greater than that which can be imagined and all the greatness, power and strength is reserved only for God. After that when they saw that Allah has bestowed us with honor and power, we said: ‘There is no power and strength except by Allah, the High and the Great’, so that the angels may understand that there is no power and might except for Allah. Thus the angels also repeated: ‘There is no power and strength except by Allah.’ When they witnessed the bounties that Allah has bestowed on us and that our obedience is made incumbent on all creatures by Him, we said: ‘Al Hamdulillaah’ (Praise be to Allah) so that the angels may know that it is the right of Allah upon us to thank Him for His bounties. So the angels also said: ‘Al Hamdulillaah’. In other words, the angels received guidance through our Barakat, and understood the unity, glorification, praise and magnification of God. After that Allah created Adam (a.s.) and entrusted our effulgence to his loins and due to our respect and honor ordered the angels to prostrate before him. Their prostration was due to their servitude of God and their respect and honor to His Eminence, Adam (a.s.) was due to His obedience. Because we were in his lions, then why we shouldn’t be superior to the angels, as all of them prostrated before His Eminence, Adam (a.s.)? And when I was taken to the heavens, His Eminence, Jibraeel (a.s.) recited the Azan and Iqamah twice and told me, ‘O Muhammad go ahead and lead the Prayers’, I said: ‘O Jibraeel, should I take precedence over you?’ ‘Yes’, he replied, ‘because God had given superiority to all prophets over the angels and endowed you with a special excellence’. Thus, I stood in the front and prayed with him. But I do not say this due to pride. After that I reached upto the veil of effulgence and His Eminence, Jibraeel (a.s.) said, ‘Muhammad (s.a.w.s.), now you go ahead,’ and he himself remained there. I said, ‘You are leaving me at this juncture?’ He replied, ‘O Muhammad (s.a.w.s.) this is the limit that Allah has fixed for me, if I take a step forward my wings will burn down.’ Thus I was put into the ocean of effulgence and I began to swim in the seas of divine lights. Till I reached at that place in the cosmos upto which Allah desired. Then a voice came to me, ‘O Muhammad.’ I said: ‘Here I am My Lord, You are the bestower of honor and dignity.’ ‘Muhammad, you are My servant, My messenger among My creatures, You are My Proof upon My servants. I have created Paradise for everyone who obeys you and prepared the fire of Hell for all those who oppose you. I have made favors and honor incumbent upon Me for your successors, and made divine rewards incumbent for their Shias.’ I said, ‘My Lord, please introduce my successors to me.’ He said, ‘Your successors are those whose names are inscribed on the empyrean of My throne.’ So I looked and I was before my Lord. I saw twelve lights on the empyrean of the throne. In each light I saw a green line. The names of each of my successors was written in it. The first name was that of Ali Ibne Abi Talib and the last was Mahdi. I asked, ‘O my Lord, are they my successors after me?’ The reply was, ‘Yes, O Muhammad, after you, they are My friends, legatees, the chosen ones and My proof on My servants. They are your successors and Caliphs and the best of Creations after you. By My majesty and glory, I shall reveal My religion through them and I shall exalt My words through them and through the last of them, I shall purify the earth from My enemies. And I shall make him the absolute master of the whole world. I shall make the wind subservient to his command and I shall make the hard cloud proof
for him so that he may ride upon it to go wherever he likes in the sky and the earth and I shall assist him with My armies. And I shall strengthen him with My angels. So that My call is raised and all the creatures gather upon My Oneness.Thus his rulership would endure and continue and from My friends, I shall make one after the other the leaders of My faith till Qiyamat.And Praise be to Allah, the Lord of the worlds and blessings be upon our prophet, Muhammad and his purified and chaste progeny.’” 


Source:Kamaluddin by Shiekh Sadooq,Vol 1,Ch 23,H 4
Grading:Majhool
________________________________


Hadeeth # 11


25-  حدثنا أبي ومحمد بن الحسن رضي الله عنهما قالا حدثنا سعد بن عبد الله قال حدثنا يعقوب بن يزيد عن حماد بن عيسى عن عمر بن أذينة عن أبان بن أبي عياش عن سليم بن قيس الهلالي قال رأيت عليا عليه السلام في مسجد رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم في خلافة عثمان وجماعة يتحدثون ويتذاكرون العلم والفقه فذكرنا قريشا وشرفها وفضلها وسوابقها وهجرتها وما قال فيها رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم من الفضل مثل قوله الأئمة من قريش وقوله الناس تبع لقريش وقريش أئمة العرب وقوله لا تسبوا قريشا وقوله إن للقرشي قوة رجلين من غيرهم وقوله من أبغض قريشا أبغضه الله وقوله من أراد هوان قريش أهانه الله وذكروا الأنصار وفضلها وسوابقها ونصرتها وما أثنى الله تبارك وتعالى عليهم في كتابه وما قال فيهم رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم من الفضل وذكروا ما قال في سعد بن عبادة وغسيل الملائكة فلن يدعوا شيئا من فضلهم حتى قال كل حي منا فلان وفلان وقالت قريش منا رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم ومنا جعفر ومنا حمزة ومنا عبيدة بن الحارث وزيد بن حارثة وأبو بكر وعمر وعثمان وسعد وأبو عبيدة وسالم وابن عوف فلم يدعوا من الحيين أحدا من أهل السابقة إلا سموه وفي الحلقة أكثر من مائتي رجل فمنهم علي بن ابي طالب عليه السلام وسعد بن أبي وقاص وعبد الرحمن بن عوف وطلحة والزبير وعمار والمقداد وأبو ذر وهاشم بن عتبة وابن عمر والحسن والحسين عليه السلام وابن عباس ومحمد بن أبي بكر وعبد الله بن جعفر ومن الأنصار أبي بن كعب وزيد بن ثابت وأبو أيوب الأنصاري وأبو الهيثم بن التيهان ومحمد بن مسلمة وقيس بن سعد بن عبادة وجابر بن عبد الله وأنس بن مالك وزيد بن أرقم وعبد الله بن أبي أوفى وأبو ليلى ومعه ابنه عبد الرحمن قاعد بجنبه غلام صبيح الوجه أمرد فجاء أبو الحسن البصري ومعه ابنه الحسن غلام أمرد صبيح الوجه معتدل القامة قال فجعلت أنظر إليه وإلى عبد الرحمن بن أبي ليلى فلا أدري أيهما أجمل هيئة غير أن الحسن أعظمهما وأطولهما فأكثر القوم في ذلك من بكرة إلى حين الزوال وعثمان في داره لا يعلم بشي‏ء مما هم فيه وعلي بن ابي طالب عليه السلام ساكت لا ينطق لا هو ولا أحد من أهل بيته فأقبل القوم عليه فقالوا يا أبا الحسن ما يمنعك أن تتكلم فقال ما من الحيين إلا وقد ذكر فضلا وقال حقا وأنا أسألكم يا معشر قريش والأنصار بمن أعطاكم الله عز وجل هذا الفضل أ بأنفسكم وعشائركم وأهل بيوتاتكم أو بغيركم قالوا بل أعطانا الله ومن علينا بمحمد صلى الله عليه وآله وسلم وعشيرته لا بأنفسنا وعشائرنا ولا بأهل بيوتاتنا قال صدقتم يا معشر قريش والأنصار أ لستم تعلمون أن الذي نلتم به من خير الدنيا والآخرة منا أهل البيت خاصة دون غيرهم وأن ابن عمي رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم قال إني وأهل بيتي كنا نورا يسعى بين يدي الله تبارك وتعالى قبل أن يخلق الله عز وجل ادم عليه السلام بأربعة عشر ألف سنة فلما خلق ادم عليه السلام وضع ذلك النور في صلبه وأهبطه إلى الأرض ثم حمله في السفينة في صلب نوح عليه السلام ثم قذف به في النار في صلب ابراهيم عليه السلام ثم لم يزل الله عز وجل ينقلنا من الأصلاب الكريمة إلى الأرحام الطاهرة ومن الأرحام الطاهرة إلى الأصلاب الكريمة من الآباء والأمهات لم يلتق واحد منهم على سفاح قط فقال أهل السابقة والقدمة وأهل بدر وأهل أحد نعم قد سمعنا ذلك من رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم ثم قال أنشدكم الله أ تعلمون أن الله عز وجل فضل في كتابه السابق على المسبوق في غير آية وأني لم يسبقني إلى الله عز وجل وإلى رسوله صلى الله عليه وآله وسلم أحد من هذه الأمة قالوا اللهم نعم قال فأنشدكم الله أ تعلمون حيث نزلت (والسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهاجِرِينَ والْأَنْصارِ والسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ أُولئِكَ الْمُقَرَّبُونَ) سئل عنها رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم فقال أنزلها الله تعالى في الأنبياء وأوصيائهم فأنا أفضل أنبياء الله ورسله وعلي بن أبي طالب وصيي أفضل الأوصياء قالوا اللهم نعم قال فأنشدكم الله عز وجل أ تعلمون حيث نزلت (يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وأَطِيعُوا الرَّسُولَ وأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ) وحيث نزلت (إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ ورَسُولُهُ والَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ ويُؤْتُونَ الزَّكاةَ وهُمْ راكِعُونَ) وحيث نزلت (ولَمْ يَتَّخِذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ ولا رَسُولِهِ ولَا الْمُؤْمِنِينَ وَلِيجَةً) قال الناس يا رسول الله أ هذه خاصة في بعض المؤمنين أم عامة لجميعهم فأمر الله عز وجل نبيه صلى الله عليه وآله وسلم أن يعلمهم ولاة أمرهم وأن يفسر لهم من الولاية ما فسر لهم من صلاتهم وزكاتهم وصومهم وحجهم فنصبني للناس بغدير خم ثم خطب فقال أيها الناس إن الله عز وجل أرسلني برسالة ضاق بها صدري وظننت أن الناس مكذبي فأوعدني لأبلغنها أو ليعذبني ثم أمر فنودي الصلاة جامعة ثم خطب الناس فقال أيها الناس أ تعلمون أن الله عز وجل مولاي وأنا مولى المؤمنين وأنا أولى بهم من أنفسهم قالوا بلى يا رسول الله قال قم يا علي فقمت فقال من كنت مولاه فعلي مولاه اللهم وال من والاه وعاد من عاداه فقام سلمان الفارسي رضي الله عنه فقال يا رسول الله ولاؤه كما ذا فقال عليه السلام ولاؤه كولائي من كنت أولى به من نفسه فعلي أولى به من نفسه فأنزل الله تبارك وتعالى (الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي ورَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ دِيناً) فكبر رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم وقال الله أكبر بتمام النعمة وكمال نبوتي ودين الله عز وجل وولاية علي بعدي فقام أبو بكر وعمر فقالا يا رسول الله هذه الآيات خاصة لعلي قال بلى فيه وفي أوصيائي إلى يوم القيامة قالا يا رسول الله بينهم لنا قال علي أخي ووزيري ووارثي ووصيي وخليفتي في أمتي وولي كل مؤمن بعدي ثم ابني الحسن ثم ابني الحسين ثم تسعة من ولد الحسين واحد بعد واحد القرآن معهم وهم مع القرآن لا يفارقونه ولا يفارقهم حتى يردوا علي حوضي فقالوا كلهم اللهم نعم قد سمعنا ذلك كله وشهدنا كما قلت سواء وقال بعضهم قد حفظنا جل ما قلت ولم نحفظه كله وهؤلاء الذين حفظوا أخيارنا وأفاضلنا فقال علي عليه السلام صدقتم ليس كل الناس يستوون في الحفظ أنشدكم الله من حفظ ذلك من رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم لما قام فأخبر به فقام زيد بن أرقم والبراء بن عازب وسلمان وأبو ذر والمقداد وعمار بن ياسر رضي الله عنهم فقالوا نشهد لقد حفظنا قول رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم وهو قائم على المنبر وأنت إلى جنبه وهو يقول أيها الناس إن الله أمرني أن أنصب لكم إمامكم والقائم فيكم بعدي ووصيي وخليفتي والذي فرض الله عز وجل على المؤمنين في كتابه طاعته فقرنه بطاعته وطاعتي فأمركم بولايتي وولايته فإني راجعت ربي عز وجل خشية طعن أهل النفاق وتكذيبهم فأوعدني ربي لأبلغنها أو ليعذبني أيها الناس إن الله عز وجل أمركم في كتابه بالصلاة فقد بينتها لكم وبالزكاة والصوم والحج فبينتها لكم وفسرتها لكم وأمركم بالولاية وإني أشهدكم أنها لهذا خاصة ووضع يده على كتف علي بن أبي طالب ثم لابنيه من بعده ثم للأوصياء من بعدهم من ولدهم لا يفارقون القرآن ولا يفارقهم القرآن حتى يردوا علي حوضي أيها الناس قد بينت لكم مفزعكم بعدي وإمامكم ودليلكم وهاديكم وهو أخي علي بن أبي طالب وهو فيكم بمنزلتي فيكم فقلدوه دينكم وأطيعوه في جميع أموركم فإن عنده جميع ما علمني الله تبارك وتعالى وحكمته فسلوه وتعلموا منه ومن أوصيائه بعده ولا تعلموهم ولا تتقدموهم ولا تخلفوا عنهم فإنهم مع الحق والحق معهم لا يزايلونه ولا يزايلهم ثم جلسوا فقال سليم ثم قال عليه السلام أيها الناس أ تعلمون أن الله عز وجل أنزل في كتابه (إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ ويُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً) فجمعني وفاطمة وابني حسنا وحسينا ثم ألقى علينا كساء وقال اللهم إن هؤلاء أهل بيتي ولحمتي يؤلمني ما يؤلمهم ويجرحني ما يجرحهم فأذهب عنهم الرجس وطهرهم تطهيرا فقالت أم سلمة وأنا يا رسول الله فقال أنت على خير إنما أنزلت في وفي أخي علي وفي ابني الحسن والحسين وفي تسعة من ولد ابني الحسين خاصة ليس معنا فيها أحد غيرنا فقالوا كلهم نشهد أن أم سلمة حدثتنا بذلك فسألنا رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم فحدثنا كما حدثتنا أم سلمة رضي الله عنها ثم قال علي عليه السلام أنشدكم الله أ تعلمون أن الله عز وجل لما أنزل في كتابه (يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ) فقال سلمان يا رسول الله عامة هذه أم خاصة فقال عليه السلام أما المأمورون فعامة المؤمنين أمروا بذلك وأما الصادقون فخاصة لأخي علي وأوصيائي من بعده إلى يوم القيامة قالوا اللهم نعم قال أنشدكم الله أ تعلمون أني قلت لرسول الله صلى الله عليه وآله وسلم في غزوة تبوك لم خلفتني مع الصبيان والنساء فقال إن المدينة لا تصلح إلا بي أو بك وأنت مني بمنزلة هارون من موسى إلا أنه لا نبي بعدي قالوا اللهم نعم قال أنشدكم الله أ تعلمون أن الله عز وجل أنزل في سورة الحج (يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ارْكَعُوا واسْجُدُوا واعْبُدُوا رَبَّكُمْ وافْعَلُوا الْخَيْرَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ) إلى آخر السورة فقام سلمان فقال يا رسول الله من هؤلاء الذين أنت عليهم شهيد وهم شهداء على الناس الذين اجتباهم الله ولم يجعل عليهم في الدين من حرج ملة أبيكم إبراهيم قال عليه السلام عنى بذلك ثلاثة عشر رجلا خاصة دون هذه الأمة قال سلمان بينهم لي يا رسول الله قال أنا وأخي علي وأحد عشر من ولدي قالوا اللهم نعم قال أنشدكم الله أ تعلمون أن رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم قام خطيبا لم يخطب بعد ذلك فقال أيها الناس إني تارك فيكم الثقلين كتاب الله وعترتي أهل بيتي فتمسكوا بهما لئلا تضلوا فإن اللطيف الخبير أخبرني وعهد إلي أنهما لن يفترقا حتى يردا علي الحوض فقام عمر بن الخطاب وهو شبه المغضب فقال يا رسول الله أ كل أهل بيتك فقال لا ولكن أوصيائي منهم أولهم أخي ووزيري ووارثي وخليفتي في أمتي وولي كل مؤمن من بعدي هو أولهم ثم ابني الحسن ثم ابني الحسين ثم تسعة من ولد الحسين واحد بعد واحد حتى يردوا علي الحوض شهداء الله في أرضه وحججه على خلقه وخزان علمه ومعادن حكمته من أطاعهم أطاع الله ومن عصاهم عصى الله عز وجل فقالوا كلهم نشهد أن رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم قال ذلك ثم تمادى بعلي عليه السلام السؤال فما ترك شيئا إلا ناشدهم الله فيه وسألهم عنه حتى أتى على آخر مناقبه وما قال له رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم كل ذلك يصدقونه ويشهدون أنه حق.


25 - Narrated to us my father and Muhammad bin Hasan - May Allah be pleased with them - they said: Narrated to us Saad bin Abdullah: Narrated to us Yaqoob bin Yazid from Hammad bin Isa from Umar bin Uzaina from Aban bin Abi Ayyash from Sulaym bin Qais Hilali that he said:.................. 
Then all these people turned to Ali (a.s.) and said, ‘O Abul Hasan! What has stopped you from talking?’ So Ali (a.s.) replied: ‘There is no tribe from which a tribesman has not spoken about merits and not said truth.’ Then he said: ‘O people of Quraish! O group of Ansaar! Through whom has Allah given you these merits – is it because of you yourselves or because of your tribes, or people of your house or somebody else apart from you?’ Everyone replied: ‘God has given, and because of the Holy Prophet (s.a.w.s.) has obliged us, and we have acquired all these because of him and we have got it. So all merits that we have acquired in
religion and world is because of the Holy Prophet (s.a.w.s.). We have not acquired it because of our own selves or our tribes or people of our houses.’ He said: ‘You have spoken truth, O groups of Quraish and Ansaar. So do you accept that whatever good you have acquired in religion and world is specially due to us Ahle Bayt and not due to yourselves, and you have heard the Holy Prophet (s.a.w.s.) saying: ‘I and my brother Ali ibn Abi Talib are created from the same clay until Adam.’ People of Badr, Uhad and people of Saabeqah (people who accepted Islam first) all said: ‘Yes we have heard it from the Holy Prophet (s.a.w.s.), said: ‘I and my Ahle Bayt – we were, each and everyone of us, one Noor (light) that were walking in presence of Allah 14000 years before Adam was created, and when Adam was created, this light was put in his loins and brought to this earth. Then this light was put in the boat through Nuh, and then in the fire through Ibrahim and after that transferred on highly esteemed loins and pure wombs and then from pure wombs towards extremely respected loins, within such fathers and mothers who never met each other unlawfully.’ Then Ali (a.s.) said: ‘Bearing Allah as Witness, I am saying do you know Allah, in His first Books, has in many verse given my merits and in this Ummah nobody reached Allah and His Prophet before me?’ Everyone replied: ‘Bearing Allah as Witness – Yes.’........


Source:Kamaluddin by Shiekh Sadooq,Vol 1,Ch 24,H 25
Grading:Weak
________________________________


Hadeeth # 12


1 - عدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد، عن أبي يحيى الواسطي، عن بعض أصحابنا عن أبي عبدالله عليه السلام قال: إن الله خلقنا من عليين وخلق أرواحنا من فوق ذلك وخلق أرواح شيعتنا من عليين وخلق أجسادهم من دون ذلك، فمن أجل ذلك القرابة بيننا وبينهم وقلوبهم تحن إلينا.


A number of our people has narrated from Ahmad ibn Muhammad from abu Yahya al-Wasiti from some of our people from abu 'Abdallah (a.s.) the following. "Allah has created us from 'Illiyin (high above) and He has created our spirits from above that. He has created the spirit of our Shi'as (followers) from 'Illiyin and their bodies from below that. For this reason there is relationship among us and among them and their hearts are affectionate towards us."


Source:Al-Kafi by Kulayni,Vol 1,Pg 389, H 1
Grading:Majlisi:Majhool (Mirat ul Oqool 4/271)
________________________________


Hadeeth # 13


2 - أحمد بن محمد، عن محمد بن الحسن، عن محمد بن عيسى بن عبيد، عن محمد بن شعيب، عن عمران بن إسحاق الزعفراني، عن محمد بن مروان، عن أبي عبدالله عليه السلام قال: سمعته يقول: إن الله خلقنا من نور عظمته، ثم صور خلقنا من طينة مخزونة مكنونة من تحت العرش، فأسكن ذلك النور فيه، فكنا نحن خلقا وبشرا نورانيين لم يجعل لاحد في مثل الذي خلقنا منه نصيبا، وخلق أرواح شيعتنا من طينتنا و أبدانهم من طينة مخزونة مكنونة أسفل من ذلك الطينة ولم يجعل الله لاحد في مثل الذي خلقهم منه نصيبا إلا للانبياء، ولذلك صرنا نحن وهم: الناس، وصار سائر الناس همج، للنار وإلى النار.


Ahmad ibn Muhammad has narrated from Muhammad ibn al-Hassan from Muhammad ibn 'Isa ibn 'Ubayd from Muhammad ibn Shu'ayb from 'Imran Ishaq al-Za'farani from Muhammad ibn Marwan who has said the following."I heard abu 'Abdallah (a.s.) say as herein below. "Allah has created us from the light of His greatness. Thereafter He shaped our form from a preserved and hidden clay under the Throne. Then He made that light to reside in that clay. We then were a spiritual creature of the human being species. He has not placed anything as a share from that which we were created in anyone else.He has created the spirits of our Shi'a from our clay and their bodies from a preserved and hidden clay from below that clay. Allah has not placed anything as a share of that which they are created in anyone except the prophets. Therefore, we and our followers became the people. The rest of the people became riffraff for the fire and to the fire."


Source:Al-Kafi by Kulayni,Vol 1,Pg 389, H 2
Grading:Majlisi:Majhool(Mirat ul Oqool 4/272)
________________________________


Hadeeth # 14


4 - عدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد، عن محمد بن خالد، عن أبي نهشل قال: حدثني محمد بن إسماعيل، عن أبي حمزة الثمالي قال: سمعت أبا جعفر عليه السلام يقول: إن الله خلقنا من أعلى عليين وخلق قلوب شيعتنا مما خلقنا، وخلق أبدانهم من دون ذلك، فقلوبهم تهوي إلينا، لانها خلقت مما خلقنا، ثم تلا هذه الآية: " كلا إن كتاب الابرار لفي عليين * وما أدراك ما عليون * كتاب مرقوم يشهده المقربون(1) " و خلق عدونا من سجين وخلق قلوب شيعتهم مما خلقهم منه، وأبدانهم من دون ذلك، فقلوبهم تهوي إليهم، لانها خلقت مما خلقوا منه، ثم تلا هذه الآية: " كلا إن كتاب الفجار لفي سجين * وما أدراك ما سجين * كتاب مرقوم(2) ".


A number of our people has narrated from Ahmad ibn Muhammad from Muhammad ibn Khalid from abu Nahshal who has said that Muhammad ibn 'Isma'il narrated to me from abu Hamza al-Thumali who has said the following. "I heard abu Ja'far (a.s.) say as herein below."Allah has created us from A'la 'Illiyin (above the high above). He has created the hearts of our Shi'a from what He has created us and He has created their bodies from below that, thus, their hearts incline towards us because they are created from what we are created. Then he recited this verse of the Holy Quran, "However, the records of the deeds of the virtuous ones will certainly be in ? illiy4 n (83:18).Would that you knew what ? illiyin is! (83:19). It is a comprehensively written Book (of records) (83:20). The ones nearest to God will bring it to public." (83:21) Our enemies are created from Sijjin aand the hearts of their followers are created from what they are created and their bodies are created from below that, thus, their hearts incline to them because they are created from what they are created. Then he recited this verse of the Holy Quran."Let them know that the records of the sinner's deeds are in Sij4 n (83:7).Would that you knew what Sij4 n is!? (83:8). It is a comprehensively written Book (of records)." (83:9)."


Source:Al-Kafi by Kulayni,Vol 1,Pg 390, H 4
Grading:Majlisi:Majhool (Mirat ul Oqool 4/277)
________________________________


Hadeeth # 15


3 - أحمد بن إدريس، عن الحسين بن عبدالله، عن محمد بن عيسى، ومحمد بن عبدالله عن علي بن حديد، عن مرازم، عن أبي عبدالله عليه السلام قال: قال الله تبارك وتعالى: يا محمد إني خلقتك وعليا نورا يعني روحا بلا بدن قبل أن أخلق سماواتي وأرضي و عرشي وبحري فلم تزل تهللني وتمجدني، ثم جمعت روحيكما فجعلتهما واحدة فكانت تمجدني وتقدسني، وتهللني، ثم قسمتها ثنتين وقسمت الثنتين ثنتين فصارت أربعة محمد واحد وعلي واحد والحسن والحسين ثنتان، ثم خلق الله فاطمة من نور ابتدأها روحا بلا بدن، ثم مسحنا بيمينه فأفضى(2) نوره فينا.


Ahmad ibn Idris has narrated al-Husayn ibn 'Abdallah from Muhammad ibn 'Isa and Muhammad ibn 'Abdallah from Ali ibn Hadid from Murazim from abu 'Abdallah (a.s.) who has said the following. "Allah, the Most Holy, the Most High, has said, "O Muhammad I have created you and Ali a ligh, a spirit, without body before I created My heavens, My earth, My Throne, and My ocean.You continued acknowledge Me as you're the Lord and speak of My glory. I then collected the spirits of both of you and made it one spirit. This spirit continued to speak of My Glory, My Holiness and acknowledge Me as the Lord. I then divided it into two and two which became four: one Muhammad one Ali, al-Hassan and al-Husayn the two of them. Then Allah created Fatima (a.s.) from the spirit that was created first without a body. He then wiped us with his right hand to allow his light reach us all.


Source:Al-Kafi by Kulayni,Vol 1,Pg 440, H 3
Grading:Majlisi:Weak (Mirat ul Oqool 5/186)
________________________________


Hadeeth # 16


from Sahl ibn Ziyad from Muhammad ibn Ali ibn Ibrahim from Ali ibn Hammad from al- Mufaddal who has said the following. "I asked abu 'Abdallah (a.s.), "How did you exist when you existed in the shadows?" The Imam (a.s.) said, "O Mufaddal, we were in the presence of our Lord and there was no one else in the green shadow.We would speak of His Glory, Holiness, acknowledge Him as the Lords and speak of His Majesty. There was no angel even of the ones close to Allah or a living being except us in His presence until He decided to create all things. He then created whatever He wanted, in the He wanted of the angels and others. The knowledge of that then came to us."


Source:Al-Kafi by Kulayni,Vol 1,Pg 441, H 7
Grading:Majlisi:Daeef Ala Mashhoor(Famous Weak)(Mirat ul Oqool 5/193)
________________________________


Hadeeth # 17


8 - سهل بن زياد، عن محمد بن الوليد قال: سمعت يونس بن يعقوب، عن سنان بن طريف، عن أبي عبدالله عليه السلام يقول: قال: إنا أول أهل بيت نوه الله(1) بأسمائنا إنه لما خلق السماوات والارض أمر مناديا فنادى أشهد أن لا إله إلا الله - ثلاثا - أشهد أن محمدا رسول الله - ثلاثا - أشهد أن عليا أمير المؤمنين حقا - ثلاثا -.


Sahl ibn Ziyad has narrated from Muhammad ibn al-Walid who has said that he heard Yunus ibn ya'qub narrated from Sinan ibn Turayf who has said the following. "I heard abu 'Abdallah (a.s.) say, 'We are the first family whose names Allah has exalted. When He created the heavens and earth He commanded an announcer to proclaim."I testify that there is no lord besides Allah three times. I testify that Muhammad is the Messenger of Allah, three times and that Ali is the Amir al-Mu'minin Ali (a.s.) (Leader with Divine Authority) in all truth, three times."


Source:Al-Kafi by Kulayni,Vol 1,Pg 441, H 8
Grading:Majlisi:Daeef Ala Mashhoor(Famous Weak)(Mirat ul Oqool 5/194)
________________________________


Hadeeth # 18


9 - أحمد بن إدريس، عن الحسين بن عبدالله الصغير، عن محمد بن إبراهيم الجعفري، عن أحمد بن علي بن محمد بن عبدالله بن عمر بن علي بن أبي طالب عليه السلام، عن أبي عبدالله عليه السلام قال: إن الله كان إذ لا كان فخلق الكان والمكان وخلق نور الانوار الذي نورت منه الانوار وأجرى فيه من نوره الذي نورت منه الانوار وهو النور الذي خلق منه محمدا وعليا.
فلم يزالا نورين أولين، إذ لا شئ كون قبلهما، فلم يزالا يجريان طاهرين مطهرين في الاصلاب الطاهرة، حتى أفترقا في أطهر طاهرين في عبدالله وأبي طالب عليهم السلام.


Ahmad ibn Idris has narrated from al-Husayn ibn 'Abdallah al-Saghir from Muhammad ibn Ibrahim al-Ja'fari from Ahmad ibn Ali ibn Muhammad ibn 'Abdallah ibn 'Umar ibn Ali ibn abu Talib (a.s.) from abu 'Abdallah (a.s.) who has said the following. "Allah was and no was.He created the was and the place and created the light of lights from which all lights lighted up. He made to flow to it (light of lights) from His own light which lighted up all lights. He was the light from Muhammad and Ali were created. They both continued to be the first two lights because nothing had come into being before them. They continued to flow pure and clean through the clean generations until they separated in two clean persons; 'Abdallah and abu Talib (a.s.)."


Source:Al-Kafi by Kulayni,Vol 1,Pg 441, H 9
Grading:Majlisi:Majhool(Mirat ul Oqool 5/190)
________________________________


Hadeeth # 19


10 - الحسين [عن محمد] بن عبدالله(1)، بن محمد بن سنان، عن المفضل، عن جابر ابن يزيد قال: قال لي أبوجعفر عليه السلام: يا جابر إن الله أول ما خلق خلق محمد صلى الله عليه وآله وعترته الهداة المهتدين، فكانوا أشباح نور بين يدي الله، قلت: وما الاشباح؟ قال: ظل النور أبدان نورانية بلا أرواح وكان مؤيدا بروح واحدة وهي روح القدس، فبه كان يعبد الله، وعترته(2) ولذلك خلقهم حلماء، علماء، بررة، أصفياء، يعبدون الله بالصلاة والصوم والسجود والتسبيح والتهليل، ويصلون الصلوات ويحجون ويصومون.


Al-Husayn has narrated from (Muhammad) ibn 'Abdallah from Muhammad ibn Sinan from al-Mufaddal from Jabir ibn Yazid who has said the following. "Abu Ja'far (a.s.) said to me, 'O Jabir, the first thing that Allah created was Muhammad (s.a) and his offspring who are the rightly guided guides. They existed in 'Ashabah (form ) of light in the presence of Allah." I then asked,"What is 'Ashabah?" The Imam (a.s.) said, "It is the shadow of light, the lighting bodies without the spirit. It was supported by one spirit which is the Holy spirit. In that state he and his offspring worshipped Allah and for this reason He created them forbearing scholars, conscientious pure one who worship Allah through prayer, fasting, prostration, speaking of His Glory and the acknowledgment that He is the only Lord. They perform prayers, perform Hajj and fast."


Source:Al-Kafi by Kulayni,Vol 1,Pg 442, H 10
Grading:Majlisi:Daeef Ala Mashhoor(Famous Weak)(Mirat ul Oqool 5/196)
________________________________


Hadeeth # 20


8 - الحسين بن محمد، عن معلى بن محمد، عن أحمد بن محمد بن علي، عن علي بن جعفر قال: سمعت أبا الحسن عليه السلام يقول: بينا رسول الله صلى الله عليه وآله جالس إذ دخل عليه ملك له أربعة وعشرون وجها فقال له رسول الله صلى الله عليه وآله حبيبي جبرئيل لم أرك في مثل هذه الصورة، قال الملك: لست بجبرئيل يا محمد بعثني الله عزوجل أن ازوج النورمن النور، قال: من ممن؟ قال: فاطمة من علي، قال: فلما ولى الملك إذا بين كتفيه محمد رسول الله، علي وصيه، فقال رسول الله صلى الله عليه وآله: منذ كم كتب هذا بين كتفيك؟ فقال: من قبل أن يخلق الله آدم باثنين وعشرين ألف عام.

Al-Husayn ibn Muhammad has narrated from Mu'alla ibn Muhammad from Ahmad ibn Muhammad ibn Ali from Ali ibn Ja'far who has said the following. "I heard abu al-Hassan (a. s.) say, 'Once when the Messenger of Allah was sitting an angel who had twenty four faces came to him. The Messenger of Allah said to him, "My friend Jibril, I had not seen you in this form before."The angel said, " Iam not Jibril, O Muhammad. Allah, the Most Majestic, the Most gracious, has sent me to join in marriage the light with the light." He then asked, "Who with who?" The angel said, "Fatima and Ali (a.s.)." The Imam (a.s.) said, "When the angel turned back on his shoulder it said, "Muhammad the Messenger of Allah, and Ali (a.s.) the executor of his will." The Messenger of Allah asked, "Since when this has been written on your shoulder?" The angel replied, "It was there twenty two thousand year before Allah created Adam."


Source:Al-Kafi by Kulayni,Vol 1,Pg 460, H 8
Grading:Majlisi:Daeef Ala Mashhoor(Famous Weak)(Mirat ul Oqool 5/347)






  


Comments

Popular posts from this blog

Imam Ali(as):"Salooni, salooni, kabla ant'afkadoonee!", (Ask me, ask me, before you miss me)

Soul, Dreams and Interpretation

Hadeeth-e-Thaqalyn (Two Weighty Things) - Sunni Source